poniedziałek, 17 października 2016

Wycieczka do Warszawy

W dniach 4-5 października 2016 odbyła się wycieczka do Warszawy, w której uczestniczyli podopieczni naszego ośrodka wraz z opiekunami. Wyjazd odbył się dzięki dofinansowaniu z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olkuszu, w ramach zadania z zakresu sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych ze środków PFRON.

Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do stolicy, gdzie przywitało nas bezchmurne niebo. Pierwszym punktem na trasie naszego zwiedzania był Zamek Królewski oraz rynek starego miasta z pomnikiem Syrenki Warszawskiej.

Następnie udaliśmy się na Plac Józefa Piłsudskiego, gdzie udało nam się zobaczyć zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Podczas spaceru mijaliśmy Barbakan oraz Pomnik Małego Powstańca, który upamiętnia bohaterską postawę dzieci biorących udział w Powstaniu Warszawskim.

Następnie udaliśmy się z wizytą do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy aktywnie czas przeprowadzając liczne doświadczenia i obserwacje.

Ostatnim punktem programu była obecność  na Stadionie Narodowym. Z najwyższego poziomu stadionu przyglądaliśmy się przygotowaniom murawy do meczu Polska- Dania, który miał się rozegrać za kilka dni.

Drugi, a zarazem ostatni dzień naszego pobytu w stolicy rozpoczął się w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie zapoznaliśmy się z dokładnym przebiegiem Powstania, codziennym życiem powstańców oraz ich losami po jego upadku. Obejrzeliśmy także film 3 D "Miasto Ruin" przedstawiający zniszczoną Warszawę z lotu ptaka. Mieliśmy również okazję przejść przez kanały,  zbudowane na podobieństwo tych, przez które przemieszczali się powstańcy.

Kolejnym punktem na naszej trasie była wizyta w Sejmie, gdzie mogliśmy z galerii obserwować pracę posłów. Spotkaliśmy się także z posłanką Lidią Gądek, która oprowadziła nas po wnętrzu Sejmu oraz opowiedziała, jak wygląda codzienna praca polityka.

Dziękujemy Pani Poseł Lidii Gądek za możliwość zwiezenia Sejmu!

Po ciekawym i budzącym wiele emocji pobycie w Sejmie, udaliśmy się na przejażdżkę metrem, która sprawiła nam wiele radości.

Będąc w Warszawie nie mogliśmy pominąć wizyty w Pałacu Kultury i Nauki. Gdy wyjechaliśmy windą na 30 piętro mogliśmy podziwiać z tarasu widokowego panoramę Warszawy.

Po południu mieliśmy okazje zobaczyć Belweder, pomnik Fryderyka Chopina oraz
Łazienki Królewskie z zabytkowymi mostkami. Podziwialiśmy jesienny park oraz wnętrza Pałacu Łazienkowskiego na wodzie.

Dwa dni w stolicy upłynęły nam niezmiernie szybko. Choć pogoda nas nie rozpieszczała, to i tak wszyscy uczestnicy wracali do domu uśmiechnięci i zadowoleni z pobytu w Warszawie.